Suplement diety.
Preparaty

Cholina – wesprzyj mózg i wątrobę!

Artykuł sponsorowany.

Są takie składniki odżywcze, które wpływają regenerująco na narządy i mogą odżywić mózg, a także wspomóc oczyszczanie wątroby z toksyn. Należy do nich cholina, czyli witamina B4. Jej niedobór prowadzi do wad rozwojowych płodu, zaburzeń w rozwoju mózgu czy układu nerwowego. Jest istotna jednak nie tylko dla kobiet w ciąży, bo na jej niedobory jesteśmy narażeni przez całe życie. Ich skutkiem może być chociażby choroba Alzheimera, ale także nieprawidłowa gospodarka lipidowa.

Cholina – poznaj zapotrzebowanie dzienne i nie doprowadź do niedoborów

Odpowiednio zbilansowana dieta zapewnia właściwą ilość choliny dostarczanej do organizmu. W przypadku dzieci do 6 miesiąca życia zapotrzebowanie wynosi 125 mg/dobę. Wraz z wiekiem się zwiększa i od 1 do 3 roku życia wynosi już 200 mg/dobę. Od 4 do 9 roku życia jest to 250 mg/dobę, a w okresie dorastania, w przypadku dziewcząt w wieku od 13 do 18 roku życia wynosi 400 mg, z kolei dla chłopców – 550 mg. Osoby dorosłe powinny spożywać produkty dostarczające 425 mg choliny w przypadku kobiet, a także 550 mg – dla mężczyzn. W okresie ciąży i karmienia piersią zapotrzebowanie kobiet zwiększa się do poziomu 550 mg/dzień. Niedobory prowadzą do poważnych problemów zdrowotnych od stanów lękowych, przez problemy z sercem, aż po zaniki pamięci. Występują bóle głowy, biegunki, zaparcia, a także mdłości, czy stany oszołomienia.

Czy dieta jajeczna może wspierać Twój mózg i zapobiegać demencji?

Bez wątpienia witamina B4 nazywana jest substancją ożywczą dla mózgu. Jak twierdzą uczeni, dieta zawierająca dużą ilość dobrze przyswajalnej choliny przyczynia się do ograniczenia ryzyka wystąpienia demencji czy choroby Alzheimera. Warto podkreślić, że bogatym źródłem choliny są żółtka kurzych jaj i warto spożywać je nawet codziennie, oczywiście w racjonalnej ilości. Ostatnie badania pokazują, że bez obaw można zjadać do dwóch jajek dziennie, ponieważ nie zwiększa to poziomu cholesterolu we krwi. Ponadto warto włączyć do swojej diety również inne produkty wspierające pracę mózgu i zawierające witaminę B4. Na pewno dobrym jej źródłem związki organicznego, jakim jest cholina, są ryby, takie jak tuńczyk czy też tilapia. Warto jeść także podroby, np. wątróbkę. Również suche rośliny strączkowe, zarówno fasola, groch, jak i soczewica są bogate w cholinę. Ponadto do codziennej diety warto włączyć sałatę, szpinak, pomidory czy sery.

Cholina – działanie na wątrobę

Warto wiedzieć, że ludzki organizm jest w stanie wyprodukować cholinę sam z pomocą witaminy B9, B12 i aminokwasów. Chroni ona wątrobę przed stłuszczeniem. Jest elementem budulcowym fasfatydylocholiny, która pomaga w metabolizowaniu tłuszczów w wątrobie. Zbyt niski poziom choliny może prowadzić do stłuszczenia wątroby, a narażone są na to zwłaszcza kobiety po menopauzie, a także osoby prowadzące niezdrowy tryb życia i spożywające dużo tłustych potraw. Wprowadzenie do diety choliny wraz ze zmianą nawyków żywieniowych może odwrócić ten proces i pomóc w regeneracji wątroby. Dlatego warto sięgnąć po produkty bogate w cholinę bądź witaminę w tabletkach. Jest ona rozpuszczalna w wodzie i jej nadmiar jest wydalany wraz z moczem. Choć nie jest toksyczna, to przy nadmiernym spożyciu mogą wystąpić działania niepożądane w postaci biegunki czy wymiotów, zatem warto trzymać się zalecanej dawki. Cholina, a także wiele innych suplementów diety dostępnych jest w oficjalnym sklepie marki OstroVit pod adresem https://ostrovit.com.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.