Kobieta ma na stopach czarne szpilki
Uroda

Czy chodzenie w butach na obcasach jest zdrowe?

Artykuł partnera.

Obuwie na wysokim obcasie może ładnie wysmuklić nasze nogi, dodać kilku centymetrów we wzroście, oraz sprawić, że cała figura wygląda dużo zgrabniej. Jednak częste noszenie obuwia na obcasie, a zwłaszcza za wysokim może skończyć się tragicznie dla naszego zdrowia. Nosząc wysoki obcas, obciążamy kręgosłup i przyczyniamy się do powstawania wad postawy. Jak nosić obuwie na obcasie i jakie modele wybierać na co dzień, aby nie wyrządzić krzywdy swojemu zdrowiu?

Dobrze dopasowane obuwie codzienne

O tym, że nie należy nosić obuwia na wysokim obcasie przez cały dzień, wie chyba każdy. Pomimo licznych zalet w kwestii wizerunkowej i wypływie na ogólną sylwetkę osoby, która nosi takie wysokie obuwie, istnieje wiele przesłanek medycznych potwierdzających fakt, że szkodzi ono na kręgosłup. Na co dzień do pracy czy szkoły warto wybrać obuwie na płaskim obcasie, ponieważ to właśnie tam spędzamy większą część dnia. Płaskie obuwie będzie również zwyczajnie wygodne podczas wykonywania codziennych obowiązków i nie przysporzy nam problemów z obcieraniem czy uwieraniem. W takim wypadku warto postawić na obuwie sportowe damskie. Wygodne i praktyczne buty dodadzą nam pewności siebie i zapewnią komfort przez cały dzień. Na https://butydamskie.pl sneakersy damskie odnajdziemy w różnych wariantach, a to właśnie ten typ obuwia jest bardzo modny w tym sezonie. Oprócz popularności sneakersom możemy zawdzięczać maksimum wygody, jaką nam oferują. Jeżeli nasz dress code wyklucza jednak obuwie sportowe do pracy, możemy wybrać na stronie ineternetowe https://wojas.pl/buty-damskie-czolenka czółenka damskie. Czółenka to bardzo wygodne obuwie na niewielkim, 3-4 cm obcasie. Dodają elegancji i doskonale komponują się z formalnymi stylizacjami.

Wygodne i modne buty na specjalne okazje

Jeżeli wybieramy się na przyjęcie w stylu wesela czy urodzin, jednoznacznie chcemy ubrać obuwie na wysokim obcasie, a nawet na szpilce. Wszystko zależy od długości czasu, jaki chcemy spędzić w butach na wysokim obcasie. Dobrym pomysłem będzie zabranie ze sobą dodatkowej pary butów np. balerinek na zmianę, aby nie spędzać zbyt dużo czasu w wyjściowym obuwiu na wysokim obcasie. Bardzo popularne stają się zaś niebanalne połączenia. Do zwiewnej sukienki i kopertówki możemy z powodzeniem założyć białe sneakersy damskie, zyskując tym samym połączenie stylu sportowego z eleganckim. Wygoda przede wszystkim – a do tego zdrowie dla nóg i kręgosłupa. Drugą opcją jest oczywiście rezygnacja z wysokich szpilek czy koturn na rzecz delikatnych, a zarazem kobiecych butów, jakimi są czółenka damskie. Choć dostaniemy wiele różnych modeli, z powodzeniem odnajdziemy takie o niskim obcasie na słupku. Czółenka dzięki swojemu krojowi podkreślają i wydłużają nogi, idealnie zgrywając się z całą stylizacją.

Podsumowując, wysokie obcasy potrafią namieszać w naszym zdrowiu. Noszone regularnie i przez dłuższy czas przyczyniają się do powstawania wad kręgosłupa i schorzeń stóp. Aby tego uniknąć, warto zastąpić je lżejszymi modelami, które jednakowo dobrze prezentują się na stopie, a w razie konieczności założenia butów na obcasie, wziąć ze sobą dodatkową parę „zdrowszego” obuwia na zmianę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.