Ćwiczenia na świeżym powietrzu
Ruch

Jak ćwiczyć na siłowni pod chmurką?

Siłownia na świeżym powietrzu, to w dzisiejszych czasach niezwykle popularny sposób aby dbać o zdrowie przy jednoczesnym kontakcie z naturą. Zajęcia, poprawiające naszą kondycję fizyczną odbywają się w plenerze, dzięki czemu dostęp do świeżego powietrza działa stymulująco na nasz organizm. Takie siłownie, w porównaniu do tych umieszczonych w zamkniętej przestrzeni charakteryzują się mniejszym natłokiem osób ćwiczących, dzięki czemu mamy większy komfort w wykonywaniu ćwiczeń. Aby zacząć korzystać z dobrodziejstw siłowni na powietrzu, należy udać się na spacer do pobliskiego parku – tam z pewnością odnajdziemy zestaw urządzeń, dzięki którym wpleciemy ruch w nasze codzienne życie.

Z czego składa się siłownia zewnętrzna?

Siłownie służące aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, składają się z gotowych zestawów wykonywanych na zamówienie danego podmiotu. Umieszczane są w ściśle wyznaczonym do tego miejscu tak, aby jak największa ilość społeczeństwa danego obszaru miała do nich dostęp. Przeważnie ulokowane są w pobliskich parkach, lasach, polanach. Zdarza się również, że znajdziemy je w okolicach pobliskiej szkoły, uczelni, czy też najważniejszych dla danej miejscowości obiektów kultury i rozrywki (wszelkie remizy, ośrodki aktywności społecznej, domy kultury, oraz MOPS-y), a nawet na plaży. Podstawowy zestaw do ćwiczeń składa się z takich urządzeń jak :

  • orbitrek,
  • biegacz,
  • wioślarz,
  • wahadło + twister,
  • stepper.

Angażują one wszystkie grupy mięśni i skonstruowane są tak, aby pozwolić na aktywność fizyczną osobom z każdej grupy wiekowej, bez względu na to ile mają lat. Urządzenia te aktywują prawie wszystkie mięśnie jakie znajdują się w naszym ciele, co ułatwia cały proces ćwiczenia i dbania o zdrowie.

Jakie ćwiczenia można wykonywać pod chmurką?

Korzystając z wymienionych urządzeń siłowni zewnętrznej możemy zacząć naszą przygodę z ćwiczeniami siłowymi. Każde z nich odpowiada za trenowanie innej partii mięśni, tworzących nasze ciało, dlatego dobrze, przed pierwszym treningiem dokładnie się z nimi zapoznać i wybrać, od czego chcemy zacząć naszą zabawę. Używając orbitreka, wprawimy w ruch mięsnie nóg, ramion i tułowia, oraz wzmocnimy nasz układ oddechowy, a cały proces ćwiczenia na nim polega na naprzemiennym i płynnym ruchu rąk i nóg, przypominającym swobodny spacer. Za pomocą biegacza, wzmocnimy mięsnie nóg i pasa biodrowego, wykonując ćwiczenie polegające na naprzemiennym ruchu nóg umieszczonych wcześniej w wyznaczonym miejscu na podeście. Wioślarz pomoże nam wytrenować nogi, ramiona i plecy i przyśpieszyć redukcję tkanki tłuszczowej. Wahadło w zestawie z twisterem wspomoże nas w codziennej terapii związanej z treningiem mięśni brzucha, bioder oraz pleców. Należy w tym wypadku wykonywać skrętne bądź wahadłowe ruchy bioder. Stepper, jest urządzeniem odpowiedzialnym za trening brzucha i nóg, oraz ogólną poprawę naszej motoryki i koordynacji ruchowej poprzez chód w miejscu.

Od czego zacząć korzystanie z siłowni na powietrzu?

Wszelakie ćwiczenia należy zacząć od odpowiedniego przygotowania. Przede wszystkim należy zaopatrzyć się w wygodny strój sportowy i komfortowe obuwie. Ważne aby zabrać ze sobą butelkę wody i pamiętać o regularnym nawodnieniu organizmu, gdyż to kluczowa zasada życia w zdrowiu. Wybierzmy siłownię zewnętrzną znajdującą się niedaleko miejsca naszego zamieszkania, tak aby w miarę w krótkim czasie do niej dotrzeć, by nie męczyć się dodatkowo pokonując drogę do niej. Jeśli nie jesteśmy pewni jak prawidłowo użyć danego urządzenia, wystarczy rzucić okiem na sąsiada z boku i zapamiętać właściwe ruchy związane z konkretnym sprzętem. Każde z ćwiczeń wykonywane powinno być maksymalnie 30 minut z częstotliwością 3 razy na tydzień, co powoduje, że zewnętrzne sprzęty fitness powinno odwiedzać się około 12 razy w miesiącu. Miejmy również na uwadze, że siłownie te przeznaczone są dla osób powyżej 14 roku życia, bądź wyższych niż 1,4 metra, dlatego zabierając towarzysza nie spełniającego tych kryteriów otoczmy go specjalnym nadzorem i opieką, gdyż będzie przebywał na terenie kompleksu wyłącznie na naszą odpowiedzialność.

Siłownia zewnętrzna, to zawsze dobre rozwiązanie (no chyba, że za oknem arktyczny mróz), pozwalające na kontakt z naturą i zawarcie nowych znajomości. Jeśli jednak nie mamy ochoty udzielać się społecznie, wystarczą nam słuchawki w uszach i ulubiona muzyka, aby zadbać o zdrowie, samopoczucie i zacząć żyć w zgodzie z naturą!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.