Kobieta z jablkiem chce zrzucić zbęde kilogramy
Zdrowa żywność

Jak ustalić kaloryczność posiłków, aby zrzucić zbędne kilogramy?

Jak bezpiecznie i efektywnie zrzucić zbędne kilogramy? Niezbędna będzie nie tylko aktywność fizyczna, ale również dieta redukcyjna. Jej zasady są dość proste, ponieważ polegają wyłącznie na obniżeniu kaloryczności codziennego jadłospisu tak, aby pochłaniana ilość kalorii była znacznie mniejsza, niż wynosi całkowite zapotrzebowanie organizmu na energię.

Jak obliczyć zapotrzebowanie energetyczne organizmu?

Dieta redukcyjna (opcjonalnie może być to dieta białkowa lub jakakolwiek inna pod warunkiem, że jej rozpoczęcie poprzedzi wizyta u dietetyka) jest niezbędna do tego, aby w bezpieczny i efektywny sposób zgubić zbędne kilogramy. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że jej stosowanie wymaga pewnych wyrzeczeń i poświęcenia temu nieco czasu. Kaloryczność codziennego jadłospisu w zależności od wybranego przypadku może być różna, ponieważ zależna jest przede wszystkim od wyjściowej masy ciała. Dieta redukcyjna jest planem długodystansowym i opiera się przede wszystkim na zmianie nawyków żywieniowych. W tym przypadku zdrowe produkty żywnościowe to podstawa przyrządzania codziennych posiłków.

Podstawą do wprowadzenia diety redukcyjnej jest obliczenie całkowitego zapotrzebowania energetycznego organizmu. Nie jest to trudne, wystarczy pamiętać o zastosowaniu odpowiedniego wzoru.
Dla kobiet
Niezależna masa ciała (kg)= wzrost (cm)-100 – 0,5 * (wzrost (cm) – 150)
Dla mężczyzn
Niezależna masa ciała (kg)= wzrost (cm) – 100 – 0,25 * (wzrost (cm) – 150)

Zastosowanie powyższych wzorów pozwoli na uzyskanie wstępnej informacji dotyczącej tego, do jakiej wagi należy dążyć i ile nadprogramowych kilogramów należy zrzucić. Przy diecie redukcyjnej jednym z najważniejszych elementów jest określenie swojego zapotrzebowania kalorycznego. Nie ma tu jednej stałej wartości, ponieważ zależnej jest ona od indywidualnego przypadku, a konkretnie masy ciała danej osoby, jej wzrostu, wieku oraz stopnia intensywności aktywności fizycznej.

Jak szybko pojawiają się efekty diety redukcyjnej?

Dieta redukcyjna nie jest typem diety cud i nie należy oczekiwać bardzo szybkich efektów. Jest to bardziej zmiana stylu żywienia niż dieta. Co ważne w przeciwieństwie do innych sposobów odchudzania w tym przypadku kaloryczność jadłospisu zostaje tak zredukowana, bo nie pojawiało się odczucie mocnego reżimu dietetycznego. W przypadku osób z bardzo dużo nadwagą wręcz otyłością najlepszym rozwiązaniem jest stopniowe wprowadzanie diety redukcyjnej, zmniejszając kaloryczności jadłospisu o przynajmniej 100 kcal dziennie, dążąc przedtem stopniowa do osiągnięcia ustalonego deficytu. Co prawda w przypadku dużej liczby nadmiernych kilogramów efekty pojawiają się bardzo szybko i waga spada w początkowym tempie w sposób zadowalający, należy mieć na uwadze, że to nie ubytek tłuszczu, ale przede wszystkim wody metabolicznej, która jest zatrzymywana w przestrzeniach międzykomórkowych. Na osiągnięcie oczekiwanego efektu, czyli spalanie tkanki tłuszczowej trzeba nieco poczekać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.