trening w telefonie
Ruch Uroda

Na czym polega trening interwałowy?

Zwany również treningiem wytrzymałościowym zyskał popularność po tym, jak udowodniono, że spala tłuszcz nawet do 24 godzin po treningu! Jak ćwiczyć i na czym polega trening interwałowy?

Interwały

Trening interwałowy polega na ciągłym treningu ze zmienną intensywnością – w tym krótkich, bardzo intensywnych skoków przechodzących w te umiarkowane. Trening powinien trwać nieprzerwanie do 40 minut, składając się z czterech prostych etapów. Najprościej trening interwałowy wykonać przy bieganiu.

Jak ćwiczyć

Pierwszym etapem treningu jest rozgrzewka, która powinna trwać około dziesięciu minut, podczas których wykonuje się powolny trucht oraz krążenie ramion i szyi. Następnym krokiem jest bieg z użyciem maksymalnej siły i szybkości, na jaką nas stać, przez około minutę lub ile jesteśmy w stanie. Kolejno przechodzimy do umiarkowanego biegu przez kilka minut, a następnie wracamy do truchtu. Interwały należy powtarzać około 7 razy i nie wolno w tym czasie się zatrzymywać! Na koniec należy porządnie się rozciągnąć.

Normy i zasady

  • Trening mogą wykonywać osoby nie pozostające na diecie restrykcyjnej, gdyż to uniemożliwi odpowiednią regenerację organizmu
  • Przy treningach interwałowych należy spożywać posiłki bogate w białko
  • przerwa między treningami powinna wynosić 48 godzin i w tym czasie nie wolno wykonywać żadnych innych ćwiczeń fizycznych
  • konieczne jest zrobienie rozgrzewki i rozciągania
  • same interwały nie powinny trwać łącznie więcej niż 15 minut
  • Trening należy wykonywać 3 razy w tygodniu

Efekty treningów interwałowych

Zalecany dla osób pragnących szybko spalić zbędną tkankę tłuszczową. Treningi interwałowe są skuteczniejsze od pozostałych kardio i aerobowych, działając na zasadzie wysiłku beztlenowego – organizm wracając do stanu równowagi po wzmożonym wysiłku pobiera energię z tłuszczu, nawet przez dobę po wysiłku!

Do efektów należy spalanie tkanki tłuszczowej z jednoczesnym budowaniem mięśni nawet z najbardziej problematycznych obszarów ciała, w tym brzucha, zwiększenie wydolności i kondycji w bardzo krótkim czasie, wyleczenie się z otyłości, zapobieganie cukrzycy i reszcie chorób cywilizacyjnych.

One thought on “Na czym polega trening interwałowy?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.