Dziecko je płatki śniadaniowe
Zdrowa żywność

Najlepsze płatki śniadaniowe dla dzieci i dorosłych

Nie każdy z nas jest rannym ptaszkiem. Często wstajemy zaspani i jedyne, na czym nam zależy to szybkie wyjście z domu, by zdążyć do pracy lub szkoły. Dla wielu osób pierwszą i najważniejszą czynnością rano jest prysznic, a dla innych włączenie ekspresu do kawy. Każdy ma swoją rutynę, jednak o poranku bardzo ważne jest również śniadanie, szczególnie gdy razem z nami rano szykują się do wyjścia również dzieci.

Śniadanie można przygotować na wiele sposobów. Jedni lubią kanapki, inni jajecznicę lub omlety. Wszystko zależy od tego ile czasu mamy rano. Jednak najprostszym i jednocześnie najszybszym sposobem na śniadanie są tak naprawdę płatki. Są one dostępne w wielu smakach i konfiguracjach, a ich łatwość i szybkość przygotowania docenią nawet najbardziej zabiegani rodzice.

Płatki kukurydziane czy płatki owsiane?

Wybór pomiędzy płatkami owsianymi i kukurydzianymi w głównej mierze zależy od indywidualnych preferencji. Płatki owsiane są bardzo korzystne dla naszego zdrowia dzięki wysokiej zawartości białka, błonnika i węglowodanów. Są produkowane z owsa, a więc z najzdrowszego zboża, które jest niezwykle bogate w przeciwutleniacze, witaminy i składniki mineralne. Płatki owsiane poza tym, że doskonale obniżają cholesterol, to są także polecane dla osób, które chcą wprowadzić w swoje życie zdrową dietę. Aby je przygotować, należy je zagotować z mlekiem lub zalać nim i pozostawić na całą noc w lodówce, alby zmiękły. Świetnie smakują ze świeżymi owocami i orzechami.

Natomiast płatki kukurydziane są zdecydowanie bardziej lubiane przez dzieci. Są lekkostrawne i wystarczy zalać je zimnym/ciepłym mlekiem lub napojem roślinnym. Niektórzy lubią łączyć je z jogurtami naturalnymi albo owocowymi, dzięki czemu są ciekawsze w smaku i chrupiące. Oczywiście płatki kukurydziane również są dobrym źródłem błonnika i węglowodanów złożonych, jednak przy ich wyborze należy kierować się składem. Niektóre z nich mogą zawierać duże ilości cukrów i innych substancji konserwujących, które nie są korzystne dla naszego organizmu.

Musli tropikalne bez cukru

Nieco bardziej wymagające osoby zdecydowanie preferują na śniadanie musli. Są one słodkie, choć nie zawierają w składnie żadnych cukrów. Ten smak zawdzięczają sokom owocowym, którymi są oblane, a także zawartością suszonych owoców. Ten rodzaj płatków najczęściej wybierają osoby, które lubią słodkie śniadania, ale równocześnie dbają o zdrową i dobrze zbilansowaną dietę. Można je przygotować tak samo szybko, jak płatki kukurydziane albo zabrać do pracy na drugie śniadanie i zjeść z jogurtem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.