Roller do ćwiczeń
Ruch

Najlepsze rollery do ćwiczeń – porównanie i zastosowanie

Wałki piankowe nazywane fachowo rollerami, zyskują na coraz większej popularności.

Są stosunkowo niedrogie i mogą być z powodzeniem wykorzystywane w trakcie wielu ćwiczeń. Idealnie sprawdzają się także jako element wspomagający regenerację mięśni. Dzięki masującym wypustkom, które pomagają rozluźnić napięte mięśnie i zrelaksować się.

Rodzaje rollerów

Na rynku można znaleźć wiele rollerów, które różnią się względem siebie, kształtem, a także wykończeniem powierzchni oraz twardością. Wyróżnia się przede wszystkim podział rollerów ze względu na twardość, na twarde, średnie i miękkie. Te ostatnie doskonale sprawdza się u osób początkujących, a także tych mających problemy z dużym napięciem mięśniowym. Średniotwarde polecane są natomiast dla osób, które regularnie uprawiają aktywność fizyczną, jak także amatorom. Twarde rollery do ćwiczeń PESport dedykowane są natomiast dla osób o dużej masie mięśniowej, które nie odczuwają problemu z napięciem mięśniowym, a także posiadają większy próg bólu, ze względu na bardziej zbitą tkankę.

Wybierając roller, warto także zwrócić uwagę na jego kształt, najczęściej występują one w postaci podłużnych wałków, o gładkiej powierzchni. Przy ich użyciu można rolować na przykład kończyny. Chcąc masować przy pomocy rollera mięśnie pleców i kręgosłupa najlepiej sprawdzi się roller w kształcie ósemki, który zapobiega uciskowi na kręgi. Wielkość wałków powinna zawsze być dopasowana do ćwiczonych partii mięśni.

W sklepach można znaleźć także rollery z wypustkami na ich powierzchni. Te modele doskonale sprawdzają się w trakcie masażu mięśni nóg. Bardzo dobrze rozbijają obolałe mięśnie i poprawiają krążenie krwi w kończynach.

Masaż z użyciem wałka

Rollery można używać z powodzeniem do masażu wszystkich partii mięśni. Jego używanie jest bardzo proste. Wystarczy wziąć wałek i umieścić go pod daną partią ciała, a następnie przetoczyć się po nim. Masaż rollerem powinno zaczynać się od partii mięśni, które potrzebują najwięcej uwagi. Jego przebieg powinien być niespieszny i bardzo dokładny. Roller przesuwający się po ciele rozdziela sklejone warstwy mięśni i tkanek, dzięki głęboki uciskowy. Stosowanie wałka pozwala uniknąć zrostów mięśni, które w przyszłości mogłyby być powodem kontuzji.

Ćwiczenia z wykorzystaniem rollera, najlepiej na stałe włączyć do swoich treningów, kończąc z nimi każde ćwiczenia. O jego zaletach doskonale wiedzą zawodowi sportowcy, którzy nie rozstają się z nim w trakcie ćwiczeń. Każdą sesję kończąc odprężającym i regenerującym masażem mięśni, który wspomaga ich prawidłowe funkcjonowanie i niweluje powstawanie bolesnych zakwasów. Rollery w szczególności poleca się dla osób wykonujących ćwiczenia siłowe z dużym obciążeniem, na przykład na Atlasie.

Masaż wałkiem nie tylko korzystnie wpływa na mięśnie, ale na całe nasze zdrowie oraz sprawność. Dzięki czemu sylwetka nabiera odpowiedniej postawy, niwelując tym samym spowodowane jej wadami bóle i innego rodzaju nieprzyjemne odczucia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.