Rozłupane orzechy macadamia leża na białym stole
Zdrowa żywność

Orzechy macadamia – jak wpływają na zdrowie? Czy tuczą?

Artykuł partnera.

Orzechy macadamia kilka lat temu zdetronizowały inne rodzaje orzechów, zyskując mnóstwo fanów. Orzechy macadamia są dość kaloryczne, w smaku przypominają nerkowce, stanowią cenne źródło wartości odżywczych. Sprawdźmy, dlaczego warto na stałe wprowadzić do swojej diety te pyszne smakołyki.

Skąd pochodzą orzechy macadamia?

Wyróżniamy dziewięć gatunków orzechów macadamia. Skąd pochodzą? Ojczyzną owoców drzewa macadamia jest Australia. Występują też naturalnie na Nowej Kaledonii (grupie wysp pacyficznych zależnych od Francji) oraz na indonezyjskiej wyspie Sulawesi. Orzechy macadania są uprawiane na dużą skalę w Ameryce Południowej i na Hawajach.

Dlaczego warto jeść orzechy macadamia? 

Główną zaletą orzechów macadamia jest wysoki poziom nienasyconych kwasów tłuszczowych. Są dobrym źródłem minerałów takich jak:

  • fosor,
  • żelazo,
  • magnez,
  • potas,
  • wapń.

Orzechy macadamia zawierają również witaminę A i E, witaminy z grupy B. Ich regularne spożywanie obniża poziom złego cholesterolu i wspiera profilaktykę chorób serca. Sięgając po te orzechy, możesz uchronić się przed miażdżycą uznawaną za chorobę cywilizacyjną oraz opóźnić procesy starzenia organizmu. Macadamia wspomagają układ nerwowy, mają pozytywny wpływ na pamięć i koncentrację. Nie bez przyczyny stanowią podstawowy składnik mieszanki studenckiej (popularnej przekąski stanowiącej mix różnych orzechów). Warto wspomnieć, że orzechy macadamia zapobiegają bezsenności i pomagają zachować dobry humor. Jeśli masz gorszy nastrój i źle sypiasz, zjedź kilka orzechów!

Czy orzechy macadamia tuczą?

Orzechy macadamia w 77% składają się z tłuszczu, 100 g smakołyków zawiera aż 700 kalorii. Nie oznacza to jednak, że osoby dbające o linię, czy będące w procesie odchudzania nie mogą spożywać orzechów macadamia. Jeśli zadbasz o zachowanie ujemnego bilansu kalorycznego, zjedzenie kilku sztuk orzechów nie zaburzy skuteczności diety redukcyjnej. Dietetycy zalecają, by dziennie zjadać nie więcej, niż 12 orzechów macadamia, które dostarczają organizmowi około 200 kalorii.

Komu szczególnie są polecane orzechy macadamia?

Orzechy macadamia są polecane osobom zmagającym się z anemią. Z uwagi na wysoką wartość odżywczą, po tego typu produkty warto sięgać w stanach przewlekłego zmęczenia i osłabienia organizmu np. infekcją typu przeziębienie, grypa, czy angina. Ze względu na brak glutenu, orzechy macadamia mogą spożywać osoby uczulone na to białko zbóż. Owoce drzewa macadamia są rekomendowane pacjentom niedożywionym oraz zagrożonym osteoporozą. Powinny być spożywane przez uczniów, studentów, wszystkie osoby podejmujące wysiłek intelektualny.

Z czym jeść orzechy macadamia?

Orzechy macadamia mogą stanowić samodzielną przekąskę lub być składnikiem sałatek, deserów, lodów, czy ciast. Doskonale sprawdzają się jako dodatek do dań mięsnych np. pieczonej jagnięciny lub kurczaka. Wiele osób dodaje orzechy macadamia do sycących zup o gęstej konsystencji. Orzechy macadamia w sklepie frutavita.pl znakomicie smakują w zestawieniu z musli lub owsianką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.