Portal stworzony z myślą o Twoim zdrowiu

Jesteśmy na rynku już od 3 lat!

» Strona główna        Motywacja na co dzień                   Odchudzanie                   Piękne ciało                   Plan treningowy                   Zdrowa dieta            obraz

Kontakt z redakcją | Mapa portalu | Dołącz do nas na Facebooku

Zapoznaj się także z Problem ze słabymi włosami? Zapisz się na badanie trychologiczne [...] Regularnie dbasz o swoje włosy | Przejdź do publikacji  »

Opublikował redaktor: Paweł Tomaszewski | data dodania: [2 dni temu] w kategorii tematycznej: folder motywacja na co dzień

Publikacja wyróżniona przez redakcję

 

Dodał: Paweł Tomaszewski | data dodania: [4 dni temu] w kategorii tematycznej: folder odchudzanie

Czy tłuszcz w codziennej diecie jest naprawdę szkodliwy? Przyjrzeliśmy się mu bardzo wnikliwe

fotografia dodana z flickr.com [licencja CC]

« Praca nie stoi na przeszkodzie dla ćwiczeń                Tłuszcz w diecie jest szkodliwy? »

oliwa

Zwykle tłuszcz kojarzy nam się bardzo negatywnie i jednoznacznie. Wiele osób walczy o zminimalizowanie miękkiej i puchatej warstwy pod skórą. Okazuje się jednak, że całkowite jego wyeliminowanie z diety również może nie być dobre dla naszego organizmu.

Nie ma co ukrywać, że tłuszcz dodawany do potraw podnosi ich wartość kaloryczną. Specjaliści szacują, że 1 gram tej substancji dostarcza nam aż 9 kcal, to dwa razy więcej niż ta sama ilość węglowodanów. Często więc w wielu dietach odchudzających w pierwszej kolejności eliminuje się tłuszcze.

To błędne podejście gdyż organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje dostarczania właśnie tej substancji. Dietetycy zalecają, aby w codziennej diecie właśnie 30 procent energii pochodziło właśnie z tłuszczy. Jeżeli więc dziennie spożywa się około 2100 kcal to powinny one zawierać 70 gramów tej substancji. To tyle samo co 7 łyżek oliwy, jak widać nie jest to nadmierna ilość. W diecie odchudzającej od ilości spożywanego tłuszczu liczy się bardziej jego jakość. Warto pamiętać, że nie każdy jest szkodliwy dla naszego organizmu.

Tłuszcze są potrzebne w codziennej diecie

Komponując swoją dietę należy zwrócić uwagę jaki rodzaj tłuszczu się spożywa. Wbrew pozorom nie jest to jednolita substancja, dietetycy dzielą tłuszcze na trzy podstawowe grupy kwasy tłuszczowe nasycone, jednonienasycone i wielonienasycone. Najbardziej szkodliwe dla zdrowia jest właśnie ta pierwsza grupa. Najczęściej tłuszcze nasycone występują w tkankach zwierząt oraz produktach pochodzenia zwierzęcego jak jajka czy mleko.

Tak samo powinno się unikać spożywania kwasów wielonienasyconych. Powstają one sztucznie przy przetwarzaniu produktów. Najczęściej zawierają je margaryny i oleje roślinne, a chowają się pod nazwą utwardzane oleje roślinne.

Zdrowe i potrzebne w codziennej diecie są tłuszcze jednonienasycone. Najczęściej występują w awokado, rybach morskich, migdałach oraz oleju rzepakowym. Te produkty mają niską zawartość kwasu omega-6, który nie służy naszemu zdrowiu. Dodatkowe są bogate w kwasy omega- 3, które wspierają kondycje naszego układu krwionośnego.

margines

Zapoznaj się także z materiałem: Dieta cud to nie jest dobry sposób na szczupłą sylwetkę »

margines

Komentarze naszych czytelników [1 komentarz w temacie]

gravatar logoProfil: użytkownik niezalogowany [aktywny w dziale: plan treningowy]

Treść: Nie sądziłam, że tłuszcz może być dla mnie zdrowy. Będę musiała więc trochę zmodyfikować moją dietę odchudzającą i dodać do niej właśnie te korzystne produkty.

Moderator zablokował czasowo możliwość dodawania nowych komentarzy.

margines

warzywaDieta cud to nie jest dobry sposób na szczupłą sylwetkę

To dość stara prawda, o której wiedzą wszyscy odchudzający się. Dieta cud oraz szybkie odchudzanie najczęściej kończą się efektem jojo.

Dodał: Paweł Tomaszewski | [4 dni temu]

Przejdź do publikacji →

margines

Dołącz do nas na Facebooku



Dołącz do nas na Facebooku »

 

Przełam się do ćwiczeń. Oto nasze rady, jak wystartować

Dodał: Paweł Tomaszewski | [4 dni temu]

Nasz nowy raport, dzięki któremu dowiedzie się, jak przekonać się do ćwiczeń fizycznych.

ćwiczenia

margines

life star

Komentarze:


» Czy tłuszcz w codziennej diecie jest naprawdę szkodliwy? Przyjrzeliśmy się mu bardzo wnikliwe [1 komentarz czytelnika]

Tomasz_88: Moim zdaniem przede wszystkim należałoby rozgraniczyć tłuszcze zwierzęce i te pochodzenia roślinnego.

margines

» Problem ze słabymi włosami? Zapisz się na badanie trychologiczne [1 komentarz czytelnika]

Niezalogowany: Nie ma w zasadzie sprawdzonego sposobu na poprawę włosów. Próbowałem już wszystkiego.

margines

napisz

 

 

 

 

 
Motywacja na co dzień | Odchudzanie | Piękne ciało | Plan treningowy | Zdrowa dieta

erazdrowia.pl

Kopiowanie materiałów bez zgody administracji niedozwolone | Copyright portal erazdrowia.pl | 2011 - 2014 | Redakcja