Kobieta robiona sobie białko
Preparaty Ruch

Jakie odżywki wspomagające odchudzanie warto stosować? Sprawdź, co pomoże ci zrzucić nadmiar kilogramów

Odżywki białkowe najczęściej kojarzą się z budową masy mięśniowej. Jednak produkty tego typu mogą również wspomagać odchudzanie. Wspólnie z treningami umożliwiają jeszcze skuteczniejsze dążenie do wymarzonej wagi!

Białko w diecie

Białko (proteiny) to podstawowy składnik odżywczy. Jest odpowiedzialne za budowę komórek i tkanek, reguluje przebieg wielu procesów, uczestniczy w syntezach związków, w tym hormonów, enzymów.

Zapotrzebowanie na białko w diecie jest uzależnione od szeregu czynników, w tym od płci, wieku, stanu zdrowia. Przykładowo, osoby aktywne fizycznie posiadają zwiększone zapotrzebowanie na białko. Powinny wówczas wybierać produkty o zwiększonej ilości białka.

Dużo białka zawierają mięso, nabiał czy strączki, ale również specjalne odżywki białkowe. Można stosować je również jako odżywki wspomagające odchudzanie, ponieważ sprawdzają się nie tylko przy budowie mięśni, ale także podczas diety redukcyjnej.

Odżywka białkowa – co to jest?

Odżywki białkowe, inaczej proteinowe, to rodzaj suplementu, który ma na celu uzupełniać dietę w białko. Można korzystać z nich zarówno jako dodatek do dania, jak również jako samodzielny posiłek.

Białko w odżywkach białkowych może mieć różne pochodzenie, co przekłada się również na ich profil aminokwasowy. Dostępne warianty pozwalają na dopasowanie preparatów do indywidualnych potrzeb, na przykład nietolerancji.

Rodzaje białek w odżywkach białkowych:

– białko z serwatki – whey

– białka mleka – kazeina

– białka mleka bez laktozy

– białka roślinne – sojowe, konopne, grochowe

Najczęściej odżywki tego typu posiadają formę proszku, który rozrabia się z wodą albo dodaje do innych produktów. Z odżywek białkowych robi się koktajle, ale można też przygotowywać z nich pudding, racuchy – pancakes czy pyszne desery.

Dlaczego warto korzystać z odżywek białkowych na diecie?

Odżywki białkowe pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów także u osób na diecie redukcyjnej.

Białko na diecie odchudzającej:

– powoduje przyspieszenie przemiany materii

– nasila procesy termogenezy sprzyjające spalaniu tłuszczu

– daje uczucie sytości na dłużej, dlatego zapobiega wilczemu apetytowi i nadmiernemu spożyciu kalorii

– dostarcza wartościową energię niezbędną podczas wysiłku fizycznego

Odżywki białkowe rekomendowane są przede wszystkim tym osobom, które odchudzają się i aktywnie ćwiczą, ponieważ wysiłek podwyższa zapotrzebowanie na białko. Mogą wtedy skutecznie wspierać działanie mięśni przed treningiem, a także ich regenerację po wysiłku.

Właśnie dlatego proteinowe odżywki wspomagające odchudzanie także są bardzo dobrym dodatkiem dietetycznym, z którym można skutecznie zrzucić nadmiar kilogramów i uzyskać wymarzoną sylwetkę.

Jakie odżywki wspomagające odchudzanie wybrać?

Do wyboru jest szeroka gama różnych odżywek białkowych, które sprawdzą się również jako dodatek do diety redukcyjnej. Przy poszukiwaniu odpowiedniego preparatu warto skupić się na tych, które posiadają dobre, zbilansowane składy.

Najpopularniejsze to odżywki serwatkowe (whey) i kazeinowe oraz mieszanki, które cechują się wydłużonym czasem wchłaniania. Osoby na diecie wegańskiej mogą wybrać z kolei dedykowane odżywki bazujące na białkach roślinnych, które nie zawierają substancji pochodzenia zwierzęcego.

Poza odżywkami białkowymi, które zawierają duże ilości protein, na diecie odchudzającej mogą sprawdzić się także odżywki białkowo-węglowodanowe, które dodają jeszcze więcej energii. Polecane są osobom intensywnie trenującym, których zapotrzebowanie energetyczne jest jeszcze wyższe.

Odżywki białkowe mają różne smaki, dlatego można łatwo dopasować do swojego gustu. Waniliowe, czekoladowe, toffi, cappuccino, truskawkowe, bananowe – to tylko parę smaków do wyboru.

Białko na odchudzanie – jak je stosować?

Aby schudnąć, kobieta powinna stosować od 1,5 do 2 gramów białka na kilogram masy ciała na dzień. Można dostarczać go z dietą i przez odżywki białkowe, w których poza proteinami znajduje się dużo innych składników odżywczych – witaminy, minerały, związki wspierające pracę mięśni, metabolizm.

Białko powinno być ważnym elementem diety od rana do wieczora. Poranek można rozpocząć od śniadania łączącego białka z węglowodanami, a na kolację wybrać posiłek białkowy. W ciągu dnia warto także stosować koktajle białkowe oraz inne białkowe posiłki.

Warto pamiętać o tym, że odżywki białkowe i białkowo-węglowodanowe będą szczególnie pomocne przy treningach. Stosowanie ich wraz z wysiłkiem fizycznym pozwala na uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów ćwiczeniowych dla szybszego spalenia tkanki tłuszczowej.

Dodatkowa suplementacja na diecie odchudzającej

Aby dieta odchudzająca mogła przynieść jeszcze lepsze efekty, można wzbogacić ją również o dodatkowe suplementy, które nasilą procesy spalania kalorii.

Prawidłowa suplementacja przy odchudzaniu może bazować na specyfikach, które zawierają naturalne ekstrakty z roślin, witaminy, minerały i inne wartościowe substancje.

Suplementy dla odchudzających się można podzielić na:

– spalacze tłuszczu, czyli fat burnery – specyfiki nasilające termogenezę, co prowadzi do szybszego spalania tkanki tłuszczowej

– suplementy przyspieszające metabolizm – wspierają przemianę materii

– suplementy ograniczające apetyt – zapobiegają jedzeniu zbyt dużych porcji i zmniejszają ilość dostarczanych do organizmu kalorii

– suplementy redukujące wchłanianie tłuszczów w przewodzie pokarmowym – zmniejszają ich absorbowanie i odkładanie w formie tkanki tłuszczowej

Wobec tego odżywki na odchudzanie oraz odpowiednia suplementacja mogą przynieść bardzo dobre efekty. Stosowanie odżywek białkowych nie jest zarezerwowane jedynie dla kulturystów – właściwa ilość białka ma duże znaczenie również u osób na diecie redukcyjnej. Dzięki nim można szybciej spalić tkankę tłuszczową i cieszyć się upragnioną sylwetką!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.