Najnowsze regulacje dotyczące służby zdrowia sprawiły, że dobre oprogramowanie dla placówek medycznych stało się koniecznością umożliwiającą prawidłowe ich funkcjonowanie. Wybór konkretnego systemu jest kluczowy dla zapewnienia wygodny i wydajności pracy personelu medycznego, jak i satysfakcji pacjentów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto przyjrzeć się dostępnych funkcji. Na co zwracać uwagę podczas wyboru oprogramowania dla placówki medycznej? Podpowiadamy!
Oprogramowanie dla placówek medycznych powinno zawierać intuicyjny moduł z Elektroniczną Dokumentacją Medyczną
Łatwy w obsłudze i intuicyjny panel znacząco skraca czas potrzebny na wypełnienie niezbędnych formalności podczas każdej wizyty. Elektroniczna Dokumentacja Medyczna to również szybki dostęp do całej historii choroby pacjenta. Jakie jeszcze zalety ma oprogramowanie dla placówek medycznych zawierające Elektroniczną Dokumentację Medyczną?
- Pozwala na gromadzenie i stały dostęp do wszystkich informacji na temat historii choroby pacjenta;
- umożliwia tworzenie gotowych szablonów do wykorzystania podczas wizyty, które wystarczy jedynie uzupełnić konkretnymi informacjami (często poprzez wybór jednej z gotowych opcji)
- umożliwia tworzenie szerszej historii choroby, ponieważ w czasie badania lekarz jest w stanie zaznaczyć więcej objawów niż podczas ręcznego wpisywania;
- wszystkie informacje o pacjencie znajdują się w jednym miejscu;
- specjalista ma możliwość wystawiania e-recept, e-zwolnień oraz e-skierowań, które zostają automatycznie przesłane do systemu e-zdrowie.
Program dla placówek medycznych powinien zawierać zintegrowany kalendarz do umawiania wizyt
Proces rejestracji pacjentów jest niewątpliwie jedną z najważniejszych kwestii w każdej przychodni. Przejrzysty kalendarz zintegrowany z pozostałymi funkcjami programu pozwoli uniknąć nakładania się na siebie wizyt, a tym samym zbędnych komplikacji, niedogodności i długiego oczekiwania pacjentów na korytarzu. Możliwość samodzielnego umówienia wizyty przez pacjenta odciąży rejestrację telefoniczną, zapewni całkowite zagospodarowanie dyspozycyjności personelu medycznego i zmniejszy czas oczekiwania na połączenie z infolinią. Dzięki takiemu rozwiązaniu:
- pacjent może umówić się na wizytę, zobaczyć wizytówkę specjalisty, zapoznać się ze świadczonymi przez lekarza usługami, sprawdzić długość wizyty oraz jej koszt;
- pacjent otrzymuje powiadomienie o wizycie (SMS-owe);
- pacjent otrzymuje mailowe powiadomienie wraz z linkiem do wizyty online.
Oprogramowanie dla placówek medycznych powinno być zintegrowane z systemami zewnętrznymi i wewnętrznymi
Integracje z systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi wykorzystywanymi przez placówkę usprawniają jej codzienną pracę i zapewniają pacjentom kompleksową obsługę. Wybierasz program dla placówek medycznych? Warto, aby był on zintegrowany z:
- kalendarzem Google, dzięki czemu usprawni ustalanie grafików oraz dokonywanie rejestracji pacjentów, a dodatkowo wszystkie dane z kalendarza będą na bieżąco aktualizowane i widoczne w systemie;
- serwisem znanylekarz.pl, czyli najpopularniejszym obecnie serwisem do umawiania wizyt online, taka funkcja ułatwia pacjentom rejestrację do lekarzy pracujących w przychodni i zarządzanie terminarzem wizyt;
- systemem płatności PayU, aby bezproblemowo rozliczać transakcje bezgotówkowe (przed wizytą, w czasie jej umawiania, a także bezpośrednio po niej), ponieważ jest to dla pacjentów szybka i wygodna forma płatności;
- z drukarką fiskalną i terminalem płatniczym co pozwoli Ci szybko wydrukować paragon zarówno w gabinecie, jak i podczas rejestracji – bez konieczności korzystania z dodatkowych zewnętrznych systemów.
Dobre oprogramowanie dla placówek medycznych powinno zostać opracowane we współpracy ze środowiskiem lekarskim, aby doskonale rozumieć i odpowiadać na potrzeby personelu medycznego. Jednym z takich programów jest platforma Medyc, która zapewnia dodatkowo integrację z:
- systemem NFZ oraz eWUŚ;
- siecią laboratoriów (Diagnostyka, Synevo, Alab)
- bazą leków i magazynem;
- systemem API.
Oprogramowanie dla placówek medycznych powinno umożliwiać prowadzenie telekonsultacji
Dzisiejsza medycyna postępuje wraz z rozwojem technologii, co dało się szczególnie zauważyć podczas pandemii Covid. Dobre oprogramowanie dla placówki medycznej powinno zapewniać pacjentowi różne możliwości – rozmowa telefoniczna, chat czy video. Wiele osób decyduje się właśnie na taką formę kontaktu z lekarzem bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki temu pacjent otrzymuje szybką poradę, której aktualnie potrzebuje.
Dlaczego warto wybrać dobre oprogramowanie dla placówek medycznych?
Dobre oprogramowanie do zarządzania placówką medyczną, jak np. Medyc posiada funkcjonalności usprawniające pracę całej przychodni lub kliniki. To przekłada się na szybkość rejestracji pacjentów i komfort specjalistów podczas prowadzenia wizyt. Personel medyczny zyskuje dostęp do wszystkich kluczowych informacji w jednym miejscu – zarówno z poziomu medycznego, jak i administracyjnego. Co ważne, możesz wybrać tylko te elementy, których potrzebujesz w swojej placówce i dowolnie je rozbudowywać o niezbędne funkcje. Program dla placówek medycznych to duża oszczędność czasu i możliwość świadczenia usług na najwyższym poziomie.