Kobieta siedzi na piłce w pracy
Ruch

Masz siedzącą pracę? Poznaj 12 sposobów na większą dawkę ruchu

Aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na nasze zdrowie, sylwetkę oraz samopoczucie. Niestety, w dzisiejszych czasach większość z nas prowadzi siedzący tryb życia i coraz trudniej jest wygospodarować czas na odrobinę ruchu. Okazuje się, że zaledwie 30 minut aktywności fizycznej dziennie, nawet rozłożone w czasie, przynosi pozytywne efekty. Podpowiadamy, jak zwiększyć ilość ruchu w ciągu doby, nawet jeśli prowadzisz siedzący tryb życia.

1. Postaw na schody

Zamiast korzystać z windy, wybierz tradycyjne schody. Sprawa wydaje się oczywista w przypadku osób mieszkających na pierwszym lub drugim piętrze, ale co z mieszkańcami wieżowców? Zawsze możesz wysiąść z windy trochę wcześniej i pokonać pieszo ostatnie piętro lub dwa.

Chodzenie po schodach

2. Ostatni przystanek pokonuj pieszo

Jadąc do pracy lub na spotkanie ze znajomymi wysiądź z autobusu lub tramwaju przystanek wcześniej i ostatni odcinek pokonaj pieszo. Poruszasz się głównie samochodem? Wybieraj parkingi nieco bardziej oddalone od miejsca docelowego!

3. Wybierz regulowane biurko

Siedzenie przez wiele godzin w tej samej pozycji jest nienaturalne dla organizmu i wpływa negatywnie na nasze zdrowie. Odpowiedzią na ten problem są regulowane biurka, które umożliwiają pracę… na stojąco. Oczywiście nie musisz stać przez cały dzień. Wystarczy, że spędzisz w tej pozycji kilka godzin dziennie, a z pewnością poczujesz się lepiej.

4. Zrezygnuj z jedzenia na dowóz

Jeśli zazwyczaj zamawiasz lunch do pracy, zacznij wychodzić coś zjeść do pobliskiej restauracji. Nosisz ze sobą własne jedzenie? Zamiast spożywać posiłek przy biurku, postaraj się robić to w pobliskim parku lub przynajmniej na ławce przed biurem.

5. Rób zakupy w pobliskim sklepie

Zamiast robić duże zakupy raz w tygodniu, kupuj codziennie potrzebne produkty w pobliskim sklepie. Nie dość, że zmotywujesz się do krótkiego spaceru, to jeszcze zmniejszysz ilość wyrzucanego jedzenia.

Kobieta z rowerem w lesie

6. Przesiądź się na rower

Zamiast korzystać z zatłoczonej komunikacji miejskiej, zacznij przemieszczać się na rowerze. Jazda na jednośladzie i przyjemny wietrzyk we włosach to idealne rozwiązanie na wiosnę i lato. Dla własnego bezpieczeństwa pamiętaj jednak o kasku i właściwym oświetleniu. Jeśli mieszkasz daleko od centrum, zastanów się nad rowerem elektrycznym. Na takim sprzęcie jeździ się znacznie łatwiej, ale cały czas mięśnie są zmuszone do pracy.

7. Wybieraj zawsze to, co jest dalej

Idziesz do toalety? Wybierz kabinę najbardziej oddaloną od drzwi. Podobną zasadę możesz stosować w odniesieniu do windy, drukarki, kubka, kiosku z gazetami czy automatu z napojami. Z perspektywy doby uzbiera się z tego całkiem spory dystans.

8. Rozmawiaj przez telefon, spacerując

W dzisiejszych czasach sporo rzeczy załatwiamy, korzystając z telefonu komórkowego. Zamiast siedzieć w tym czasie przy biurku, wstań i zrób krótki spacer wokół biura. Jeśli chcesz coś przekazać koledze z pracy, zamiast wysyłać maila, po prostu do niego podejdź.

9. Zamiast na kawę umawiaj się na spacery

Lubisz spotykać się ze znajomymi na mieście? Zamiast umawiać się w kawiarni, weźcie ze sobą kawę na wynos i przejdźcie się po okolicy. Dodatkowy spacer wyjdzie Wam na zdrowie i istnieje spora szansa, że odkryjecie nowe ciekawe miejsca.

10. Przerywaj pracę odrobiną ruchu

Proste ćwiczenia rozciągające możesz wykonać nawet siedząc na krześle. Mnóstwo przykładowych zestawów znajdziesz w internecie. Raz na godzinę wstań od biurka, wyjrzyj przez okno i chociaż chwilę pospaceruj po biurze. Zaangażuj do ćwiczeń swoich kolegów z pracy – to zajmuje zaledwie kilka minut.

Kobieta ćwiczy w biurze

11. Ćwicz przed telewizorem

Odcinek ulubionego serialu to idealny moment na krótkie rozciąganie albo ćwiczenia mięśni brzucha. Zamiast oglądać, siedząc na kanapie, rozłóż matę na podłodze i do dzieła!

12. Zapisz się na zajęcia

Najbardziej oczywiste rozwiązanie zostawiliśmy na koniec. Joga, fitness, crossfit, zumba czy może nordic walking? Niezależnie od tego, jaką formę aktywności wybierasz, robisz dużo dobrego dla swojego zdrowia. Najlepiej namów również swoich znajomych – w końcu w grupie zawsze raźniej.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu naszego artykułu zdecydowałeś się zwiększyć ilość ruchu w ciągu doby. Jeśli szukasz wygodnych ubrań i butów sportowych, koniecznie odwiedź sklepiguana.pl.

Zdjęcia: unsplash.com, shutterstock.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.