Płatki pełnozianiste na śniadanie
Zdrowa żywność

Płatki pełnoziarniste rodzaje – jakie wybrać?

Już od bardzo dawna podkreślane jest, że produkty zbożowe powinny być włączone do codziennej diety. Wszystko ze względu na to, że ich spożywanie obniża ryzyko wytępienia wielu chorób takich jak: cukrzyca, otyłość, choroby układu sercowo-naczyniowego. Jakie jednak wprowadzać produkty zbożowe do diety? Najłatwiej jest zacząć od pełnoziarnistych płatków. Jakie wybrać? Sprawdźmy!

Płatki zbożowe, dlaczego warto je jeść?

Jak już wspomnieliśmy pełnoziarniste płatki zbożowe to jeden z asortymentu produktów, jakie warto wprowadzić do codziennej diety. Muszą to być jednak płatki pełnoziarniste bez zbędnych dodatków, które są tylko źródłem zbędnych kalorii. Wiele badań skazuje na to, że spożywanie produktów zbożowych zmniejszają ryzyko chorób nowotworowych. Są również źródłem białka, składników mineralnych, tłuszczy, witamin, a także błonnika pokarmowego oraz antyoksydantów.

Płatki pełnoziarniste owsiane

Płatki owsiane z pełnego ziarna powstają ze specjalnie wyselekcjonowanych i oczyszczonych ziaren owsa. Dzięki temu zachowują cenne wartości odżywcze. Po wysuszeniu w trakcie procesu obróbki hydrotermicznej ziarna są gniecione. W płatkach owsianych można odnaleźć białko, które doskonale nadaje się dla osób aktywnych fizycznie. Pomaga ono w rozbudowie tkanki mięśniowej. Płatki pełnoziarniste zawierają także magnez wspierający układ nerwowy, a także nienasycone kwasy tłuszczowe. W płatkach pełnoziarnistych z owsa występuje także duża ilość błonnika oraz witaminę B, która poprawia koncentrację i pamięć. Płatki owsiane doskonale nadają się do spożywania na ciepło i zimno w formie owsianek, energetycznych batonów, smoothies, czy też muffinek.

Płatki gryczane

Jak sama nazwa wskazuje, płatki gryczane wytwarza się z gryki. Charakteryzują się bardzo wysoką wartością odżywczą. Są źródłem miedzi, cynku, żelaza oraz jodu. Co więcej, białko, jakie występuje w płatkach gryczanych, ma bardziej zbilansowany skład aminokwasowy, niż w innych płatkach. Bogate są również w witaminę B1, B2 oraz E. Spożywanie płatków gryczanych poprawia elastyczność żył, wspomagając układ krwionośny.

Płatki jaglane

Wytwarzane z prosa, płatki jaglane to bogate źródło witamin z grupy B oraz E. W swoim składzie zawierają także liczne składniki mineralne takie jak wapń, fosfor, żelazo i potas, wraz z cynkiem i manganem. Spożywając płatki jaglane, możemy wygładzić cerę, a także wzmocnić włosy i paznokcie. Nie zawierają również glutenu, więc mogą być spożywane przez osoby uczulone na ten składnik.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.